Agencja pracy tymczasowej, poza usługą rekrutacji i wynajmu pracowników, może także świadczyć dodatkowe usługi, które nie tylko usprawnią zarządzanie zatrudnianym personelem leasingowym, ale także odciążą dział personalny i korzystnie wpłyną na employer branding Twojego przedsiębiorstwa.
Usługa On – Site Management, czy inaczej On-Site Service, to rozwiązanie, które polega na oddelegowaniu przez agencje pracy konsultanta lub zespołu specjalistów, do obsługi pracowników tymczasowych bezpośrednio u Klienta. To dodatkowy dział rekrutacji, kadr i płac w Twojej firmie. W dodatku najczęściej zupełnie za darmo!
Jeśli więc planujesz lub już zatrudniasz duże wolumeny pracowników tymczasowych, to bez wątpienia, jest to usługa dla Ciebie!
Zalety biura On-Site:
- Skrócenie drogi służbowej – konsultant na miejscu aktywnie wspiera pracowników tymczasowych, kierowników i liderów, odpowiadając na pytania i na bieżąco reagując na zmiany zapotrzebowania
- Sprawny przebieg dokumentów i szybsze raportowanie – serwis On-Site pozwala usprawnić przebieg dokumentacji kadrowej, np. ewidencji obecności, wniosków urlopowych, zwolnień lekarskich. Dodatkowo, dzięki ścisłej i bezpośredniej współpracy między konsultantem On-Site a działem kadr czy kierownikami poszczególnych działów tworzenie raportów na potrzeby sprawozdawczości jest szybsze i znacznie dokładniejsze
- Efektywna rekrutacja – konsultant dedykowany do obsługi projektu On-Site ma możliwość obserwacji specyfiki pracy na danym stanowisku, może lepiej poznać procesy i kulturę organizacji, dla której rekrutuje pracowników, dzięki temu zdecydowanie łatwiej i skuteczniej selekcjonuje kandydatów
- Odciążenie wewnętrznego działu HR – specjalista oddelegowany do obsługi biura On-Site nie tylko rekrutuje pracowników tymczasowych, ale także zajmuje się obiegiem dokumentacji, on-boardingiem i wspiera dział HR w zakresie organizacji szkoleń, wydawania odzieży roboczej czy identyfikatorów, bądź kluczy do szafek
- Usprawnienie komunikacji – szczególnie w przedsiębiorstwach, które decydują się na zatrudnienie cudzoziemców ważnym aspektem biura On-Site jest stały dostęp do tłumacza. Agencje pracy tymczasowej w przypadku leasingu dużych wolumenów pracowników z Ukrainy oddelegowują do obsługi klienta najczęściej osobę posługującą się płynnie językiem ukraińskim lub rosyjskim. Takie rozwiązanie znacznie usprawnia obieg informacji w firmie, sprawia też, że pracownicy czują się „zaopiekowani” i bardziej związani z pracodawcą
- Spadek rotacji – dzięki lepszemu dopasowaniu kandydatów do specyfiki stanowiska pracy, możliwości zobaczenia miejsca pracy „na żywo” podczas ostatniego etapu rekrutacji, a także opiece, którą nad pracownikami tymczasowymi sprawują konsultanci On-Site, wzrasta stopień identyfikacji wynajętych pracowników z firmą, co przekłada się na mniejszą rotację kadry
Bezpośredni kontakt z managerem On-Site i jego zaangażowanie w wyłącznie jeden projekt pozwala na utrzymanie wysokiej jakości świadczonych usług. Dodatkowo Serwis On-Site ogranicza koszty, związane z rekrutacją czy szerzej – funkcjonowaniem wewnętrznego działu HR Twojej firmy, umożliwia wzrost elastyczności, dzięki skróceniu drogi służbowej i możliwości szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby, a także sprzyja przejęciu przez agencję części zadań, które do tej pory realizowane były przez inne działy (np. onboarding pracowników).
Koszty biura On-Site
Agencja pośrednictwa pracy dla klientów, którzy zatrudniają duże wolumeny pracowników tymczasowych, tworzy biuro On-Site zupełnie za darmo – w ramach umowy o świadczenie usług pracy tymczasowej. To rozwiązanie jest także możliwe, jeśli leasingujemy mniejsze ilości pracowników, ale zależy nam pełnej, zorganizowanej obsłudze i bezpośrednim kontakcie. W takiej sytuacji warto negocjować z dostawcą usług personalnych warunki utworzenia biura On-Site.
Agencja pracy tymczasowej delegując specjalistę do Twojej firmy zapewni mu wszystkie niezbędne narzędzia pracy – telefon, laptop, czy drukarkę. Po Twojej stronie leży więc jedynie organizacja miejsca – wydzielenie biurka lub pokoju, w którym pracować będzie konsultant On-Site oraz zastanowienie się czy i w jakim stopniu przekażesz specjaliście dostępy do wewnętrznych systemów informatycznych (np. w celu wprowadzaniu danych pracowników tymczasowych, czy do wewnętrznej sieci komunikacyjnej).
Ustalając kwestie organizacji Serwisu On-Site, warto pamiętać o ustaleniu zadań dodatkowych, które przekażemy pracownikowi agencji, np. prowadzenie on-boardingu, wydawanie odzieży roboczej czy identyfikatorów.
Serwis On-Site to rozwiązanie dla wymagających klientów. To dodatkowy dział HR do Twojej dyspozycji! Jeśli chciałbyś się dowiedzieć w jakim zakresie nasz Manager On-Site może wesprzeć Twoją firmę – skontaktuj się z nami!